Een arbeidsvoorwaardenreglement. We noemen het in de praktijk ook wel bedrijfsreglement, arbeidsvoorwaardenregeling, personeelsreglement, personeelshandboek of huisreglement. Zo’n reglement is een aanvulling op wat is opgenomen in de arbeidsovereenkomst. Hierin legt u zaken die voor alle medewerkers van uw onderneming gelden, in één keer vast. Het kan heel handig zijn om één document te hebben waarin algemene regels zijn opgenomen. Voor uw overzicht en voor dat van uw werknemers.
In een arbeidsvoorwaardenreglement kunt u zaken opnemen als:
- aanvullende arbeidsvoorwaarden;
- werktijden;
- thuiswerkmogelijkheden;
- ziekteverzuimbepaling;
- aanspraken op de bonusuitkering;
- huisregels;
- opleidingsmogelijkheden;
- het gebruik van eigendommen;
- regels over verlofaanvragen;
- de omgangsvormen;
- sancties bij diefstal.
Maar in het reglement kunnen ook weer andere reglementen worden opgenomen zodat de medewerker alle relevante stukken ineen heeft, zoals:
- bruikleenbepalingen;
- privacyreglement;
- leaseauto regelement;
- e-mail en internetgebruik.
Een goed, volledig en juridisch juist arbeidsvoorwaardenreglement is een waardevolle aanvulling op de arbeidsovereenkomst en duidelijkheid creëren over alles wat binnen uw organisatie van belang is om te weten en – belangrijker nog – om na te leven. Een bedrijfsreglement is dus in het belang van uw onderneming. Maar het opstellen ervan is een tijdrovend karwei. Daarnaast vraagt het om inhoudelijke expertise, zoals kennis van wet- en regelgeving en toepasselijke cao’s. Deze moeten in acht worden genomen bij het opstellen.
Wij stellen uw arbeidsvoorwaardenreglement graag voor u op. Een document op maat. Afgestemd op uw branche, uw onderneming en uw bedrijfsvoering, maar ook op uw taalgebruik en (schrijf)stijl. Een eenmalige investering waarmee u in één keer een goede basis heeft voor uw onderneming en al uw medewerkers.
Kosten: v.a. € 1.000,--*
* De prijs wordt in overleg vastgesteld en is afhankelijk uw wensen en hoe uitgebreid het reglement wordt.
Wat krijgt u hiervoor?
- Een afspraak bij u op locatie*. Tijdens deze afspraak maken wij graag kennis met u en uw bedrijf en bespreken we uw wensen. Zo kunnen wij het beste een goed en op uw onderneming afgestemd arbeidsvoorwaardenreglement maken.
- In aanvulling op het gesprek sturen we u een uitgebreide vragenlijst per e-mail. Deze ontvangen we graag ingevuld retour.
- Wij gaan voor u aan de slag. Wij leveren u eerst een conceptreglement aan.
- We geven een telefonische toelichting op het concept. U krijgt de gelegenheid aanvullingen of wijziging voor te stellen en vragen te stellen.
- Wij leveren u het definitieve reglement aan.
*met een maximale reisafstand van 1 uur vanaf Arnhem, anders vindt de afspraak plaats bij ons op kantoor of, indien u dat wenst, digitaal.